Egy kedves barátnőmmel beszéltem ma, aki épp kézműves
vállalkozást készül indítani. Régen a reklámszakmában dolgozott ő is, de elege
lett és úgy is alakult az élete, hogy pillanatnyilag ez kifejezetten jó
ötletnek tűnik. Ráadásul csodás dolgokat is csinálnak a pasijával (Rekredenc néven
nézzétek meg a facebookon.).
Egy másik jó barátnőm szintén otthagyta a szakmát és
jógatanárnak állt.
Egy harmadik ismerősömről hallom, hogy kézműves csokikat készít és talán
nemsokára ő is kilép a reklámok csodás világából.
Másról tudom, hogy komolyan tervez saját kis boltot nyitni.
Zsolt egyik volt kolléganője azért lépett ki, hogy gasztro
vonalon folytassa az életét.
A másik volt kolléganője lovasterápiával kezdett
foglalkozni a médiatervezés helyett.
Itt egy hónapja még csak egy beton gyűrű állt. |
No és persze itt van az én csodás férjem is, aki nem
dolgozik 4 hónapja, végre nem feszült és ideges, ellenben olyan csodás dolgokat
készít - elsősorban - fából, hogy nem győzöm csodálni és néha komolyan azt gondolom, hogy
ebből kéne megélni.
Mindez az elmúlt egy év termése, és nem kutattam, csak
leírtam, ami véletlenül a fülembe és nagy hirtelen az eszembe jutott. Fogadok,
hogy ha konkrétan körbekérdeznék, akkor még ennél jóval hosszabb is lenne a
pályaelhagyók listája.
Ez nagyon ijesztő. Az elmúlt években amúgy is nagyon látszik,
hogy a marketing (és kommunikációs) szakma milyen drámai mértékben hígul:
rengeteg helyen cserélik le a tapasztalt, okos, ám értelemszerűen drága
munkaerőt olcsóbbra, tapasztalatlanabbra, döntésképtelenre és sajnos nem
önkritikusra.
És gondolom, ez nemcsak a mi szakmánkban történik meg.
Ha ez így megy tovább, pár éven belül magasabb lesz az IQ
szint a Budapest környéki műhelyekben, mint a budapesti tárgyalókban. Mondom:
nagyon ijesztő!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése