2012. március 30., péntek

Aggodalmak


Korábbi éveimre visszatekintve szüleim egyik legidegesítőbb szokása az volt, hogy ha minimum 10 km-re elhagytam a vonzáskörzetüket, akkor telefonálnom kellett, vagy – később, amikor már volt mobilom – „legalább egy sms-t” küldeni, hogy épségben odaértem és minden rendben. A mélypont mégis az volt, amikor a lakótelepi banda picit távolabbi buliba készült és apukám felrendelte hozzánk a sofőrnek kijelölt fiúkat, hogy mutassák be a jogosítványukat. Édesjézus!

„Most mit aggódnak? Nyilván minden rendben, mégis mi történne velem?” Ha annyi ezresem lenne, ahányszor ezt gondoltam, lehet, hogy nem is izgatna fel a kétmilliárdos lottó nyeremény.

Mert az aggodalmaskodásuk ciki, megalázó és tökéletesen érthetetlen volt.

Egészen tavaly tavaszig...
Attól a perctől, hogy a nőgyógyászom ragyogó arccal bejelentette, hogy az elvégzett 4 vagy 5 gyors teszt nem tévedett, és 8 hetes terhes vagyok, elkezdődtek az aggodalmak.
Megmarad? Jó lesz a genetikai vizsgálat? Mit mutat az UH? AFP? CTG? És sorolhatnám.

Aztán megszületett Flóra és az első pár napban olyan súllyal zuhant rám a felelősség, hogy azt el sem hittem. „Mi lesz ha…” kérdésekkel kínoztam magam egészen addig, amíg el nem jutottam arra a következtetésre, hogy 30 éves kora előtt nem teheti ki a lábát a házból, nincs buli és csak a nagyszüleivel vagy velünk mehet bárhova. Ez persze túlzás, de tegye fel a kezét az az anyuka, akinek a gyereke még 1 éves kor alatt van, és számára ez nem hangzik egészen jól! J

Nem vagyok para-mama – aki ismer, az tudja és alátámaszthatja -, mégis nagyon boldoggá tesz a nagyszülők üzenete, amikor náluk van Luluka, hogy „minden rendben” vagy „már alszik”vagy bármi. Mert különben aggódom. Nem feltétlenül rágom le a körmömet, de azért ott motoszkál a háttérben, nem hagy nyugodni, és várok egy jelet, bármit, ami megnyugtat és megerősít abban, amit amúgy is tudok, hogy minden rendben vagy már alszik vagy bármi.

Így ezúton is megkövetem a szüleimet minden pofavágásért (és igazán nem fukarkodtam velük!), amit korábban az aggodalmaskodásaikért kaptak tőlem.Ugyanakkor lélekben lassan elkezdek felkészülni Flóra pofavágásaira, mert valószínűleg én sem úszom meg...

1 megjegyzés: