2012. április 12., csütörtök

Csontvázak a szekrényben


Azt mondják, mindenkinek van 1-2 csontváz a szekrényében, de szerintem nemcsak az, hanem egy nagy halom felesleges holmi is. Sőt, van ahol azért nincs csontváz, mert nem fér el. Valamelyik nap körbenéztem, és megállapítottam, elképesztő, hogy mennyi mindent halmoztunk - na jó, elsősorban én halmoztam - fel az évek alatt.

Amikor elköltöztem otthonról, alaposan kiürítettem a lányszobámat, vittem minden bútort, de még így is egy kisebb pick-up féle elég volt, hogy elszállítsa a motyómat. Aztán megkezdődött a felhalmozás…
Amikor Zsolt első költözéséhez asszisztáltam – neki persze nem ez volt az első, de ez volt az első olyan, aminél én is jelen voltam: egy kisebb albérlet csere – akkor még az akkori céges autóm egy Toyota Corolla is elég volt.  
Persze ide a házba már ketten jöttünk, mondhatjuk, dupla cuccal, jóval több is volt, de szerintem, ha most kéne költöznünk, akkor már igazi nagy teherautóra is szükség lenne. És az is többször fordulna.

De miért vagyunk ilyenek? Kellenek a tárgyak, hogy körbevegyenek minket, ragaszkodunk a dolgokhoz, nem dobjuk ki akkor sem, amikor már nem használjuk, aztán az ilyenek dobozokat, kosarakat, később szekrényeket vagy ágyneműtartókat töltenek meg. Nem állítom, hogy haszontalan holmik! Isten ments! Magam is nagy gyűjtögető vagyok, és rettenetesen nehezen válok meg bármitől. Ruha ügyben már egészen jó vagyok, szigorúan tartom magam a szabályhoz, hogy amit két szezonban nem veszek fel egyszer sem, az megy valamelyik segélyszervezetnek. Na de A) mért kell megvárni két szezont? és B) mi van azzal, ami egyszer mégiscsak volt rajtam? Szóval ez a vonal sincs totálisan rendben, de talán egy fokkal jobb, mint a többi. Mindenképpen felmerül tehát a kérdés, hogy miért.  Miért halmozzuk a tárgyakat magunk körül és miért nem engedünk el nagyon sok mindent olyan természetességgel, mint egy üres sörös dobozt – persze van, aki azokat is gyűjti… Mi az, ami miatt újra és újra elhangzik a bizonyos mondat „Jó lesz ez még valamire!” meg, hogy „Ez még akármikor kellhet.”. Ó, és mitől van az, hogy ott ül a kisördög az ember egyik – nekem spec’ a bal – vállán és azt suttogja, hogy „Ha kidobod, holnap már szükség lesz rá”

No, aki, most választ vár, annak csalódást kell okoznom. Nekem fogalmam sincs, miért van ez így. De aki tudja és esetleg az ellenszert is ismeri, az mindenképpen ossza meg, mert bevallom, szívesen elengednék pár mázsa ezt-azt a környezetemből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése